INIKAH YG DINAMAKAN SAHABAT??




lama ta tulis kat blog ni..bnyk cerita nk nk di ceritakan...lagi2 bila bercakap pasal persahabatan kdg2 dalam persahabatan ni ad y jujur ad yg ihklas ingin berkawan dan sebaliknyer ada jugak kerana terpaksa,ad juga kerana harta benda tetapi..bgi aku perkara yg amat menyakitkan dan amat aku kesali tentang bersahabatan ni, sahabat yang jenis talam 2 muka..bila depan kita ckp bukan main sopan tutur kata yg elok..xp di belakang kita lain pula jadinyer ceritanya...ada yang ngata ad yng mngutuk,dan ad suke menbuat cerita tntg kita!!
KENAPA??? semua ni perlu berlaku...ape y harus di lakukan...walau mcm mne baiknyer org itu jgn lah kita mempercayai 100%...tidak semua manusia berhati mulia....kdg2 kita ni bodoh!! masih lagi ingin berkawan dengan sikap manusia mcm ni....sbb kesian tak smpai hati...xp spe yg nk kesian kn kte?..ade ker mereka y suke mengutuk, mencaci, mengejek!! kesian dekat kte?...pernah ker dorng peduli pasal kita?..cume kita je y sibuk2 nk amik thu pasal meraka,tapi meraka tak pernah peduli pasal kita...perlu ker? kita berkawan dengan org mcm ni?????

KITA sebagai manusia y menpunyai akal...pandai2 lah memilih kawan jgn lah kita menyesal dikemudian hari,hati kita bagaikan dihris2 berpada pedihnya rasa hati ni....snggup ker kita menahan kesakitan ni..ada ker mereka peduli..malah meraka suke sbb dapat menpergunakan kita..menperbodohkan kita..mmg sedih klau difikirkan.knpe mereka snggup buat begini?..renung2 kan lah...hmmmmmm :(



No comments: